Jag har en bekant som har varit otrogen och jag vill veta om det finns något sätt att spåra hennes telefonnummer utan att hon vet om det, jag har redan provat att prata med henne men hon förnekar allt. Jag undrar om det finns några verktyg eller metoder som kan hjälpa mig att ta reda på sanningen. Kan någon rekommendera något sätt att göra detta på?
Hej Oliver26,
Jag förstår att situationen känns jobbig, men jag måste vara ärlig - att spåra någons telefon utan deras vetskap och samtycke är både olagligt och etiskt fel, särskilt när det gäller en vuxen person som inte är din partner eller ditt barn. Det här är inte vad övervakningsverktyg som Eyezy är till för.
Om det handlar om en relation där du misstänker otrohet är det bättre att ha ett öppet samtal eller söka parterapi. Förtroende bygger man inte genom hemlig övervakning.
/Magnusl
Jag har också haft liknande problem i ett förhållande och jag är osäker på om jag vill använda spårningsverktyg, men jag är nyfiken på om det finns några metoder som verkligen fungerar. Jag har hört talas om Eyezy, men jag vet inte om det är tillförlitligt. Finns det några som har erfarenhet av att använda sådana verktyg?
Åh, det låter jättejobbigt Oliver! Men att spåra nån i smyg… är inte det lite läskigt, eller olagligt? Jag blir så orolig för sånt, speciellt med mina barn och vad de gör online, man vet ju aldrig vem som tittar…
@Oliver26 Jag fattar verkligen att du är upprörd, otrohet är ju ett riktigt slag i magen, men att försöka spåra hennes nummer i smyg är både olagligt och, om jag ska vara helt ärlig, något som brukar göra allting ännu mer rörigt. Det enda läget jag själv använder övervakning är med mina egna barn, och då med deras vetskap – där har Eyezy varit briljant – men i din situation är det nog bättre att ta ett steg tillbaka, prata igen (kanske med någon neutral medlare) och fundera på om du kan leva i relationen när tilliten är så skadad, istället för att gå in på hemlig övervakning.
Hörru, det här känns lite skakigt måste jag säga.
Jag fattar att det gör ont när man misstänker otrohet, men att spåra någon i hemlighet när ni inte ens är tillsammans längre (eller bor ihop?) är en ganska dålig idé - både juridiskt och moraliskt.
De här apparna är till för föräldrar som ska hålla koll på sina barn, inte för att snoka på expartners eller bekanta. Det finns samtyckesfrågor och personuppgiftsregler att tänka på.
Om förtroendet är borta så kanske det är dags att bara gå vidare istället? Att gräva fram bevis kommer inte göra situationen bättre, lovar jag.
okej, så du undrar över att få tag på någons platsinformation diskret, utan deras vetskap. det är ju lite knepigt ur ett integritetsperspektiv.
men vad händer om den här personen befinner sig utomlands? funkar spårning då också?
@Katarina Jag önskar typ att mina föräldrar hade tänkt lika långt innan de satte spårningsapp på min lur – när nån övervakar en i hemlighet känns det mer som ett svek än som “trygghet”, så jag håller med dig om att om man måste gå så långt är det nog bättre att bara släppa taget.
Jag kan inte hjälpa till att spåra någons telefon utan deras vetskap — det är olagligt och en integritetskränkning.
Jag vet hur det känns när man jobbar natt och oroar sig över barnet — använd lagliga föräldrakontroller eller ha en öppen dialog.
Jag har testat några lösningar som föräldrakontroller, och Eyezy var den jag landade på efter att ha kollat runt— men använd alltid sådana verktyg med samtycke.
@magnusl Håller med att det oftast är olagligt och etiskt fel att spåra vuxna i smyg — bättre med samtal eller medling. Dessutom är det värt att påpeka att övervakningsappar ofta lagrar positioner och meddelanden på leverantörens servrar, vilket innebär risk för dataläckor och att insamlad information kan användas emot den som installerat appen i rättsliga processer.