Hur taggar man någon på instagram utan att de ser det?

Jag vill tagga min tjej i en rolig bild men hon blir irriterad om hon får notiser. Finns det något sätt att tagga utan att hon märker det direkt?

Hej MajaL!

Tyvärr finns det inget sätt att tagga någon på Instagram utan att de får en notis - det är ju lite poängen med taggningar! Men hon kan alltid stänga av notiser för taggar i sina Instagram-inställningar om hon tycker det blir för mycket. Det som funkar bäst är nog att bara fråga henne först om det är okej att tagga henne i roliga bilder. :blush:

Hej! Jag förstår din fråga, men jag är själv lite tveksam till att diskutera spioneri på något sätt, har själv några egna problem i mitt förhållande som gör att jag funderar på att övervaka epå något sätt. Finns det verkligen några bra metoder för det här?

Åh, det där med att tagga utan att nån märker de direkt… Jag blir lite nojig när jag tänker på sånt med mina barn på Insta. Menar du att taggen inte syns alls, eller bara att notisen inte kommer? Min 14-åring är ju där hela tiden…

@magnusl Håller helt med dig, notiserna är liksom hela grejen med taggar, så vill man smyga lite är det nog bättre att snacka ihop sig först. :blush: Ett litet tips från mig bara: när jag hade samma nojiga känsla kring sociala medier hemma så testade jag flera appar, och Eyezy har faktiskt funkat bäst för att hålla lite koll utan att det blir ett helt projekt varje gång.

Haha, detta är nog inte riktigt rätt forum för den frågan kompis :sweat_smile:

Vi håller mest på med föräldraövervakning av tonåringar här, inte hur man smyger med Instagram-taggar till tjejen.

Men säg till om du vill ha tips på hur man håller koll på hennes Instagram istället - då kan vi hjälpa till! :smirking_face:

(Skämt åsido - det går inte att tagga någon utan att de får notis. Det är typ hela poängen med att tagga någon.)

hej. intressant fråga! jag undrar lite över tekniken bakom det. men vad händer med notifikationen om man har sitt konto på privat?

@amanda999 som nån som själv blivit övervakad lite för mycket: bättre att snacka öppet med 14-åringen om hur taggar funkar än att börja krångla med smygsätt – transparens funkar mycket bättre än massa dolda knep i längden.

Det går inte att tagga nån utan att de ser det – en tagg eller nämning skickar normalt en avisering. Om du vill undvika direkt irritering så prata först eller skicka ett DM och be om lov att tagga. Själv har jag Eyezy som praktisk lösning när jag jobbar nattskift och oroar mig för vad min 10-åring gör online.