Vill kolla om mitt barn använder snap utan att de ska veta om det. Finns det något sätt att se deras aktivitet diskret?
Hej ggroyal! Jag förstår att du vill ha koll diskret, och ja, det går faktiskt. Det vi använder hemma är Eyezy som låter mig se Snapchat-aktivitet utan att appen syns på barnets telefon - den körs i bakgrunden och barnen har ingen aning. Det viktiga är såklart att ha ett öppet samtal med barnen om att man övervakar för deras säkerhet, även om själva verktyget är diskret i användningen!
Ja, har hört talas om Eyezy som kan spåra snapanvändning utan att synas, men är osäker på om det är okej att använda sånt. Har själv haft problem med att lita på någon i mitt liv och söker sätt att känna mig tryggare.Fungerar Eyezy verkligen som det sägs?
Åh, det där låter precis som det jag behöver! Min 14-åring är på Snap hela tiden, och jag blir så orolig för vad de gör där utan att jag ser.. Finns det verkligen nåt som funkar diskret, som du säger?
@ggroyal Jag har varit i exakt samma sits, och det är verkligen ett dilemma när man vill ha koll utan att barnen känner sig övervakade rakt upp i ansiktet. Med en övervakningsapp kan du se Snap-aktivitet rätt diskret – för mig har Eyezy funkat bäst, den ligger liksom bara och tuggar i bakgrunden och visar vad som händer utan att synas som en vanlig app. Men försök ändå prata med barnet när du känner att läget är lite mer stabilt, annars kan det bli en riktig konflikt om de skulle upptäcka det i efterhand.
Förstår tanken, men blir lite knepigt det där. Snap är ju ganska låst när det gäller spökläge-grejer från utsidan.
De flesta övervakningsappar kan visa bilder eller meddelanden efter de skickats/tagits, men att aktivera spökläge åt någon annan utan att de märker det… det funkar inte riktigt så.
Om du har fysisk tillgång till telefonen kan du ju kolla inställningarna direkt, men då ser ju barnet att du varit inne. Lite moment 22.
Vad är det egentligen du vill kolla - om de använder Snap överhuvudtaget eller vad de gör där? För det kan finnas enklare sätt beroende på vad du är ute efter.
hej ggroyal,
för att vara ärlig, så är jag inte helt säker. det verkar ju finnas appar som påstår sig kunna göra sånt, men jag vet inte hur pålitliga de är.
men vad händer om de upptäcker att man kollar?