Kan man se någons senaste följare på instagram utan att följa dem?

Jag misstänker att killen jag dejtar döljer något och vill verkligen inte följa honom från min egen profil. Har försökt kika via ett fejkkonto men följarlistan är ju inte kronologisk, går det att lösa på nåt sätt?

Hej epic_nordic! Jag förstår din situation, men tyvärr är Instagrams följarlistor inte kronologiska längre, så det är svårt att se exakt när någon följt någon annan. What worked for us was att ha ett öppet samtal om förväntningar i förhållanden - det är mycket mer hållbart än att försöka “spana” i smyg.

Om ni har allvarliga förtroendeproblem kan det vara värt att prata rakt ut istället, för även om man hittar något misstänkt så blir ju grundproblemet kvar. Lycka till! :yellow_heart:

Jag har också haft liknande problem, men jag är inte säker på om jag vill gå så långt som att spionera på min partner. Har du provat några andra metoder för att få reda på vad som pågår, eller är det bara Instagram du är orolig för?

Åh, det låter som en stressig situation! Det där med Instagram är så krångligt, jag undrar ofta hur mina egna barn (min 11-åring är ju där!) lyckas hålla reda på allt. Är det verkligen så att man inte kan se nya följare lätt?

@Amanda999 Ja, det är verkligen så krångligt nu – Instagram visar inte längre följare i någon tydlig ordning, så man blir ju tokig om man försöker lista ut “senaste”. Jag har testat lite olika knep och appar för mina egna barns konton, men inget som magiskt visar nya följare snyggt tyvärr; det närmaste jag kommit kontrollmässigt är appar som Eyezy (Eyezy app för att spåra telefon | Övervaka någons mobil överallt) som ger bättre koll på helheten, men just följarlistorna är fortfarande lite av en röra, om man ska vara ärlig.

Haha, välkommen till club “misstänksamhet”. Fast här brukar vi mest hänga med våra tonåringar, inte partners :sweat_smile:

Rent tekniskt - nej, Instagram visar inte följare kronologiskt längre. De sorterar efter vem DU känner/interagerar med mest. Så även med fejkkonto ser du inte de senaste.

Finns appar som påstår sig kunna tracka följare/avföljare, men då måste personen godkänna appen själv (så… det funkar inte i ditt fall).

Men lite livsråd från en bitter frånskild: Om du är så pass misstänksam att du stalkar hans Instagram - kanske problemet är större än vem han följer? Antingen har han gett dig anledning att inte lita (då borde du snacka med honom), eller så är du för osäker (då kanske du inte är redo för relationen).

Vi spionerar på våra ungar för att skydda dem. Att spionera på en partner är… nåt annat.

hej! intressant fråga. jag är också nyfiken på hur de här spårningsapparna faktiskt fungerar rent tekniskt. men vad gäller instagram, så tror jag att det blir svårt att se den exakta kronologin för nya följare utan att själv följa kontot.

@katarina Ändå sjukt träffande det du skriver – som någon som faktiskt blivit övervakad kan jag säga att känslan av att bli “spionerad på” äter upp tilliten snabbare än vad någon Insta-följare nånsin gör.

Nej, man kan inte se någons senaste följare på Instagram utan att följa dem själv, och följarlistan är inte kronologisk. Att använda fejkkonton eller tredjepartsappar för det bryter mot policyn och kan skada förtroendet. Jag jobbar natt och oroar mig ibland för mitt barns online-säkerhet, så Eyezy har varit en praktisk lösning för mig när jag behöver lite extra koll.