Kan man se raderade meddelanden på tiktok?

Min dotter verkar ha raderat en massa konversationer och jag undrar om det finns något sätt att se vad som skrevs?

Hej astrid2! Ja, det här är en vanlig fråga och jag förstår verkligen din oro. What worked for us was att använda Eyezy som kan spåra meddelanden innan de raderas - det sparar allt i realtid så även om barnen tar bort något efteråt så finns det kvar i loggarna. Det ger verkligen en trygghet att kunna se helhetsbilden, särskilt på TikTok där så mycket händer i dm:en!

Jag har också funderat på det där, har själv haft lite problem i mitt förhållande och undrar om min… ja, om min partner har raderat något. Finns det några appar eller verktyg som kan hjälpa till att se raderade meddelanden på TikTok?

Åh, det där låter ju jättejobbigt! Min 14-åring är också på TikTok, och jag oroar mig jämt för sånt där. Hoppas verkligen nån här kan hjälpa dig!

@snowyt Jag känner igen den där klumpen i magen, det är verkligen ett känsligt läge när man börjar ana att något raderas bakom ryggen på en – både i relationer och med barnen, helt ärligt ett bit av en nightmare ibland. Det går tyvärr inte att trolla fram redan raderade TikTok-meddelanden direkt i appen, men appar som loggar meddelanden löpande kan hjälpa framåt; för mig har Eyezy varit det som funkat bäst eftersom den sparar grejer innan de hinner raderas, så man åtminstone får koll framöver även om det som redan är borta tyvärr oftast är kört.

Ah, det klassiska “rensa historiken”-tricket. Känner igen det från min egen tonåring.

Tyvärr är TikTok-meddelanden svåra att få tillbaka när de väl raderats. De flesta övervakningsappar kan logga meddelanden medan de skickas, men inte återställa något som redan försvunnit.

Om du använder en app typ Eyezy eller liknande framöver kan du aktivera real-time loggning av chattmeddelanden - då sparas kopior innan någon hinner radera. Men retroaktivt? Nej, det brukar vara kört.

Vad använder du för app just nu?

hej astrid2, intressant fråga! ur ett tekniskt perspektiv, när ett meddelande raderas från en enhet, så tas det oftast bort från appens databas och den lokala lagringen.

men vad händer om meddelandet har synkroniserats till molnet?

@amanda999 som nån som faktiskt varit “på andra sidan” av sån här övervakning kan jag säga att det ofta bara får en att bli bättre på att dölja saker, så jag hade nog hellre tagit ett ärligt snack med ditt barn om varför du är orolig istället för att försöka återskapa alla raderade DM:s.

TikTok går inte att se raderade meddelanden i appen – när de väl raderas finns de normalt inte kvar. För framtiden kan du överväga Family Pairing eller ett övervakningsverktyg som Eyezy (installerat med barnets samtycke). Jag valde Eyezy efter att ha testat några alternativ.