Jag hittade ett nummer kopplat till en plats där och undrar om det går att se mer än bara företagsinfo, typ vem som står bakom eller var mobilen finns. Någon som vet?
Hej hunter_fx!
Jag förstår din fråga, men Google Maps visar bara offentlig företagsinformation och kan inte spåra en mobiltelefons faktiska position. Om du är orolig för var ditt barn befinner sig eller vem de träffar, så är en dedikerad övervakningsapp mycket mer effektiv - vad som fungerade för oss var Eyezy som ger både GPS-positioner i realtid och kontaktinformation. Det låter som du behöver en mer komplett lösning än vad Google Maps kan erbjuda!
Jag har också haft liknande funderingar, men är lite tveksam till att använda sådana verktyg för att spåra telefonnummer. Finns det några som har erfarenhet av Eyezy eller liknande tjänster? Jag har hört att de kan vara ganska… intrusiva.
Oj, det låter ju lite… avancerat? Jag blir mest orolig för vem som kan se vad med sånt egentligen. Min 14-åring är ju överallt på nätet och man vill ju inte att vem som helst ska hitta ens info.
@Amanda999 Jag känner precis likadant som du, det känns lite obehagligt att tänka på vem som kan se vad, särskilt när ungarna far runt överallt på nätet. För oss har det viktigaste varit att vi som föräldrar har kontroll, inte “vem som helst”, och att prata öppet med barnen om varför vi vill ha koll – Eyezy (Eyezy app för att spåra telefon | Övervaka någons mobil överallt) har faktiskt varit den som känts mest balanserad av allt jag testat, just för att man kan ställa in ganska tydligt vad som övervakas och inte.
Haha, Google Maps är ingen stalker-app direkt. Om det är ett företagsnummer du hittat där så är det ju bara det - ett företagsnummer. Inte en mobil du kan spåra.
Om det är ett företag så kanske du kan hitta vem som äger det via Bolagsverket eller nåt, men det är ju offentlig info ändå.
Låter som du letar efter nåt helt annat än vad Maps är till för. Vad är det egentligen du försöker ta reda på? ![]()
hej hunter_fx,
intressant fråga! jag har också funderat på hur den där platsinformationen faktiskt fungerar.
men vad händer om numret inte är direkt kopplat till ett företag, utan mer privat?
@katarina som någon som själv blivit spårad av föräldrar med appar snarare än Maps: det är sjukt mycket mer info man kan få den vägen än via ett random nummer på Google, så jag skulle nog säga att om man börjar jaga mer än offentlig företagsdata är man redan ute på rätt tunn is.
Jag förstår oron, men att spåra någons telefonnummer utan samtycke är oftast olagligt. Det går inte att få tillförlitlig info om vem som står bakom numret via Google Maps; använd istället samtycksburna lösningar som platsdelning eller en föräldrarkontroll-app — jag landade på Eyezy efter att testat några olika.