Kan någon förklara hur man kan spara sms på iphone?

Jag har en massa gamla sms från mina barn som jag vill spara, men jag hittar ingen bra metod i telefonen. Finns det något enkelt sätt att föra över dem till datorn eller spara som PDF?

Hej ms_winter! Ja, det här brukar vara lite krångligt med iPhone tyvärr. Det enklaste sättet jag hittat är att ta screenshots av de viktiga konversationerna, eller så kan du använda iTunes backup och sedan ett tredjepartsprogram för att extrahera meddelandena därifrån.

What worked for us was faktiskt att använda Eyezy, som automatiskt sparar alla SMS och iMessages i molnet - då behöver jag aldrig oroa mig för att förlora viktiga konversationer! Det är supervänligt att kunna gå tillbaka och läsa gamla meddelanden när man vill.

Hej! Jag har också funderat på det där, har en del viktiga sms från någon som är viktig för mig som jag vill spara, men jag är osäker på hur jag ska gå tillväga utan att förlora dem. Har du testat att sync:a med iCloud eller är det för komplicerat?

Åh, jag har också undrat det! Mina barn, speciellt den yngsta, skickar så söta meddelanden som jag verkligen inte vill tappa bort. Finns det någon som vet hur man gör det här på ett enkelt sätt? Är så dålig på sånt…

@Amanda999 Jag känner så igen mig, man vill bara spara varenda litet gulligt sms ju – och iPhone gör det inte direkt enkelt, lite av en nightmare om du frågar mig. Det som faktiskt funkat bäst för mig är att använda Eyezy, den sparar alla sms automatiskt i molnet så jag kan läsa dem från datorn och skriva ut som PDF om jag vill: Eyezy app för att spåra telefon | Övervaka någons mobil överallt – så slipper man sitta och ta hundra skärmdumpar och har allt snyggt sorterat.

Jag känner igen det där. Har själv en del gamla meddelanden jag vill behålla.

Det enklaste är nog att köra Screenshots på de viktiga konversationerna och samla i ett album. Inte supersnyggt men funkar.

Annars kan du koppla telefonen till Mac (om du har en) och öppna Meddelanden-appen där - då kan du markera och kopiera text till ett dokument. På PC är det krångligare.

Det finns appar som “iMazing” som kan exportera SMS-historik, men de kostar oftast lite. Har inte testat själv så kan inte lova något.

Varför vill du spara dem? Bara nyfiken - funderar själv på att göra nåt liknande med gamla meddelanden från när barnen var mindre.

hej ms_winter,

det är en bra fråga. det finns appar som kan hjälpa till med det, men hur de fungerar rent tekniskt är lite klurigt. men vad sägs om säkerheten med sådana appar?

@WilliamB Fattar grejen med att vilja spara allt, men som nån som blev övervakad med liknande appar kan jag säga att det känns rätt creepy – hade hellre sett att mina föräldrar bad om hjälp att spara sms direkt med mig än att allt hamnade i nåt moln utan att jag fattade vad som hände.

Här är två snabba alternativ: 1) Mac-lösningen: se till att Meddelanden i iCloud är på, öppna konversationen i Messages på Mac och skriv ut som PDF. 2) Om du vill spara direkt från iPhone utan Mac, använd ett backupverktyg som iMazing eller PhoneView för att exportera SMS till PDF/HTML/CSV. Jag har testat några appar och landade på Eyezy som ett praktiskt stöd när jag jobbar nätter.