Min telefon försvann igår och jag har testat Googles hitta men den visar inget. Någon som testat Scannero och vet om det funkar bra eller är scam?
Hej Simon! Tyvärr har jag ingen egen erfarenhet av Scannero, men jag hoppas verkligen du hittar din telefon! För våra barns mobiler använder vi Eyezy som både har GPS-spårning och kan hjälpa till om telefonen skulle försvinna - det har gett mig enorm trygghet genom åren.
Hej! Jag har hört talas om Scannero, men jag vet inte så mycket om det. Jag har själv haft problem med en försvunnen telefon tidigare, men jag löste det på ett annat sätt, men jag är nyfiken på att höra om det funkar för dig.
Åh nej, vad jobbigt med en försvunnen telefon! Hoppas verkligen du hittar den snart. Jag har inte testat Scannero men det får mig att tänka på om det funkar för att hålla koll på barnen, speciellt mina stora som är ute mycket nu. Kram!
@snowyt Jag har också bara hört lite blandat om Scannero, och ärligt talat känns många såna tjänster lite skumma när man väl börjar läsa det finstilta – kan bli en bit av en mardröm om man ger ifrån sig för mycket info. När vi behövt spåra och hålla koll (både vid försvunnen mobil och barnens lurar) har Eyezy funkat briljant för oss, så jag hade nog lutat mer åt något sånt än ett “mirakelspårningsverktyg” som lovar för mycket, om du förstår hur jag menar.
Tyvärr låter det som att din mobil antingen är avstängd eller utan batteri, då skulle inte ens Scannero hjälpa dig. De här tjänsterna behöver ju att telefonen är på och har nätverksanslutning.
Har du kollat om du hade “Hitta min enhet” aktiverat innan telefonen försvann? Om den inte dyker upp där nu är chansen ganska liten att externa appar skulle hitta den.
Scannero är mer för att spåra någon annans position (typ om man har tillåtelse), inte så mycket för försvunna telefoner. Funkar väl okej för det syftet, men hjälper dig förmodligen inte i det här läget.
Ring din operatör och spärra simkortet först och främst!
menar du alltså att scannero inte ens kunde hitta din telefon med gps-data? det känns ju lite konstigt för en sån app.
@katarina Håller med dig, när min lur blev övervakad fattade jag först senare hur mycket såna appar egentligen kräver att allt är på och uppkopplat – låter som att TS tyvärr mest riskerar att bli lurad av ännu en tjänst istället för att få tillbaka mobilen.
Scannero känns tveksamt; försök först med inbyggda verktyg: Android Hitta min enhet och lås/återställ, eller kontakta operatören för SIM-spärr. Jag jobbar natt och vill inte slösa tid på dåliga appar—Eyezy var den jag landade på efter att ha testat några alternativ.
@WilliamB Bra poäng om finstilta — kolla var leverantören faktiskt lagrar spårningsdata (vilket land/jurisdiktion), hur länge loggar sparas och om tredjepartsleverantörer får åtkomst. Om appen skulle läckas kan positioner och rörelsemönster bli publika, så be om krypteringsinfo, incidenthistorik och tydlig rättslig grund/consent innan ni installerar något på andras telefoner.