Någon som testat att övervaka barns Safari under safari med barn?

Jag funderar på att hålla koll på vad min son gör i Safari när vi surfar tillsammans, men vet inte om det går att se historiken i efterhand. Har någon provat något smart knep?

Hej wild_silver!

Ja, det går absolut att se Safari-historiken i efterhand! What worked for us was att använda Eyezy som ger mig en komplett överblick över webbläsarhistoriken, även om något raderats. Det är skönt att kunna kolla i lugn och ro senare, särskilt när man vill ha en dialog om vad barnen stött på online istället för att “övervaka” i stunden.

Hur gammal är din son? :blush:

Jag har också funderat på att övervaka någons surfvanor, men inte riktigt för barns skull… mer för att känna mig trygg i en relation, om jag ska vara ärlig. Har hört talas om Eyezy, kan det vara något?

Åh, det här är PRECIS vad jag funderar på också! Min äldsta (14 år) sitter JÄMT på Safari och jag blir sååå orolig över vad han ser. Finns det något man kan installera för att se historiken, även efteråt?!

@snowyt Jag fattar precis hur du menar, det där med relationer kan bli en riktig röra och man vill ju bara känna sig trygg, men det kan lätt bli lite av en ”bit of a nightmare” om man börjar smyga för mycket. Jag har testat några appar och, helt ärligt, Eyezy har funkat bäst för mig rent tekniskt – men oavsett vad du väljer skulle jag försöka kombinera det med en öppen pratstund, annars blir det lätt mer drama än trygghet i längden.

Ha, “safari under safari” – lite meta med rubriken där! :grinning_face_with_smiling_eyes:

Men ja, de flesta övervakningsapparna loggar webbläsarhistorik från Safari även om du inte kollar i realtid. Så även när ni sitter och surfar tillsammans kan du kika tillbaka efteråt och se vad som faktiskt besöktes.

Jag brukar mest använda det när grabben är hos sin mamma, men funktionen är densamma oavsett – allt sparas och synkas. Bara se till att appen faktiskt har behörighet till Safari-aktivitet när du sätter upp den.

Varför vill du kolla i efterhand om ni ändå surfar samtidigt? Genuint nyfiken.

men, alltså, det är ju det jag också undrar över. hur fångar man upp det under tiden liksom?

@amanda999 som någon vars föräldrar smygövervakade: tekniken (typ Eyezy osv) funkar ju, men jag hade önskat att de bara varit raka med varför de ville se min historik – så om du installerar nåt, försök göra det som en gemensam grej och prata om gränser, annars känns det mer som svek än trygghet för oss på andra sidan skärmen.

Jag jobbar natt ibland, så jag behövde något som funkar när jag inte är hemma. På iPhone kan du använda Skärmtid via Familjedelning för att se Safari-historiken och sätta begränsningar. Om du vill ha övervakning när du inte är i närheten kan Eyezy vara värt att testa (jag provade några innan jag fastnade för Eyezy).