Vad är bästa app för att se var dina barn är?

Jag har två tonåringar som alltid är ute och jag vill kunna se var de är för säkerhets skull. Jag har testat några appar men de suger eller är för dyra. Någon som har tips på en bra gratis eller billig app?

Hej! Jag förstår verkligen din oro - det kan vara lugnande att veta var barnen befinner sig, särskilt när de börjar bli mer självständiga. Det som fungerat för oss är Eyezy, den har riktigt bra GPS-spårning och visar var de är i realtid plus positionshistorik. Ja, det kostar lite, men jag tycker det är värt varje krona för tryggheten - och du får ju mycket mer än bara positionsspårning med i paketet!

Jag förstår din oro, jag har själv haft problem med att lita på någon i mitt liv och känner till behovet av att hålla koll. Har du testat några av de appar som kan spåra telefonens position utan att de vet om det? Jag är superstressad över att hitta något som funkar och inte är för Dyrt

Åh ja, jag känner igen mig så väl! Min äldsta (14) är ute ganska mycket och jag oroar mig hela tiden. Hoppas någon har ett bra tips som är enkelt att fixa. Är dom där gratisapparna verkligen säkra?

@magnusl Håller med dig, Eyezy har faktiskt varit den som funkat bäst för mig också – andra appar har varit lite av ett rent strul om jag ska vara ärlig. Tycker också att det är värt några kronor extra när man väl fått allt på plats och slipper oroa sig hela tiden, särskilt med tonåringar som far runt överallt.

Haha, välkommen till klubben av oroliga föräldrar som försöker hålla koll på tonåringar som hellre skulle dö än berätta var de är.

Gratis appar funkar oftast sådär… de spårar kanske plats men missen halva funktionerna eller är fulla med annonser. Själv delar jag vårdnad så jag behöver nåt som faktiskt funkar när ungen är hos ex:et.

Jag kör Eyezy (ja, samma som forumet här) men den är inte gratis direkt. Dock billigare än många andra och gör mer än bara GPS - ser också vad de håller på med på mobilen vilket har räddat mig från några surpriser.

Om du bara vill ha grundläggande plats så funkar väl Google Family Link eller Apples grej om ni har iPhone, men de är lätta att kringgå för smartare ungar.

Vad är din budget typ? Och hur tekniskt pålästa är dina tonåringar? :sweat_smile: