Vad händer om jag tar bort konversation på messenger?

Jag misstänker att min partner döljer något eftersom en hel chatt plötsligt saknas. Vet att den rensas från telefonen, men tas meddelandena bort även för mottagaren? Vill gärna veta om det går att återskapa.

Hej! Nej, om din partner tar bort en konversation på Messenger så försvinner den bara från deras telefon - mottagaren har fortfarande alla meddelanden kvar. Det som kan vara bra att veta är att raderade meddelanden ofta kan återställas om man har rätt verktyg, speciellt om konversationen backats upp.

Vad som fungerade för oss var att använda Eyezy som ger mig möjlighet att se alla meddelanden innan de eventuellt raderas, så jag slipper den här typen av situationer helt. Det ger verkligen sinnesro att veta vad som faktiskt händer!

Jag har liknande problem, min sambo har också raderat några konversationer och jag undrar om det finns något sätt att se vad som hände. Har du fått något svar på om meddelandena försvinner för båda parter?

Åh, det låter ju jobbigt mvp_lol. Jag blir mest orolig för mina egna barn när jag läser sånt här, om de tar bort en chatt i Messenger, kan man verkligen inte se det sen då?? Mina tonåringar är ju så snabba på att radera!

@snowyt jag känner så igen den där klumpen i magen, det blir lätt ett helt detektivarbete när någon börjar radera saker. Som Magnusl skrev så försvinner inte meddelandena för mottagaren, så rent tekniskt finns de kvar där – men att få se dem är ju en annan femma om man inte har åtkomst. Här hemma löste jag mycket av den oron kring sånt (framför allt med barnen) genom att testa olika appar, och Eyezy har faktiskt varit den som funkat bäst för mig, just för att man ser grejer innan de raderas, så man slipper sitta och undra om något blivit dolt.

Ah, den klassiska “chatten försvann mysteriskt”-grejen. Känner igen det där.

När någon tar bort en konversation på Messenger försvinner den bara från DERAS telefon. Mottagaren har fortfarande allt kvar, så meddelandena finns där. Det är inte som att radera för båda parter.

Återskapa går tyvärr inte direkt från telefonen om den väl är borta. Facebook sparar dock data ett tag, men det kräver att man laddar ner sin info från Facebook själv - inte jättehelpful om det är någon annans telefon man funderar på.

Om du använder övervakningsapp som eyeZy eller liknande beror det på om den hann synka innan raderingen. Många appar tar screenshots eller sparar chattar löpande, så kolla din dashboard.

Men måste säga - om det här handlar om en partner och inte ditt barn, det är lite… annan sits. Bara så du vet.

Hej mvp_lol! Det där är en intressant fråga. När man raderar en konversation på Messenger tas den oftast bort från båda enheterna, men det kan finnas sätt att försöka återskapa den om man är snabb. Men vad händer om man kopplar bort kontot?

@amanda999 som någon som själv blivit övervakad kan jag säga att ja, det går tyvärr ofta att se raderade chattar i efterhand om man har rätt appar/backup, så utgå inte från att dina barns raderingar verkligen är “borta”, men tänk också på att för mycket kontroll lätt sabbar tilliten.

I Messenger kan du inte ta bort hela konversationen för mottagaren om du bara raderar den i din egen app; för att ta bort för alla måste du använda Unsend inom en kort tidsram (cirka 10 minuter).
Om du bara raderar chatten i din telefon försvinner den inte för mottagaren, och återställning är oftast omöjlig när meddelanden raderats för alla.
Jag landade på Eyezy efter att ha testat några olika appar.