Var hittar man dm på instagram utan att logga in?

Min dotter verkar dölja något på nätet och jag saknar hennes lösenord. Jag har försökt googla hur man kan se konversationer utifrån utan framgång. Finns det någon app eller ett pålitligt knep för detta?

Hej IsakO02!

Tyvärr går det inte att se Instagram-DM utan att logga in på kontot - Instagram har ganska strikta säkerhetsinställningar för just privata meddelanden. Vad som fungerade för oss var att istället använda en övervakningsapp som Eyezy, där jag kan se all aktivitet på mina tonåringars telefoner inklusive Instagram-meddelanden utan att behöva deras lösenord. Det bästa är nog att ha ett öppet samtal med din dotter om varför ni behöver ha insyn - hos oss är det en del av avtalet för att få ha sociala medier överhuvudtaget.

Hej IsakO02, jag förstår din oro som förälder, men jag är inte säker på att jag vill uppmuntra spioneri på någon. Jag har själv funderat på att hålla koll på någon, men det känns inte rätt att göra det bakom ryggen på personen. Har du pratat med din dotter om dina farhågor?

Åh, IsakO02, jag känner igen mig så väl! Min 14-åring är också så hemlighetsfull ibland, man blir ju så orolig. Finns det verkligen nån pålitlig app för sånt här, eller är det bara bluff allting?!

@magnusl Håller med dig, det där med öppet samtal gör verkligen skillnad, även om det kan vara lite av en kamp ibland när de är tonåringar. Jag har testat några olika appar och Eyezy har faktiskt varit den som funkat bäst för mig – man får bra koll på Instagram och annat utan att behöva bråka om lösenord, och så har vi det inskrivet i vårt “mobilavtal” hemma så allt är tydligt från början.

Tja, förstår frustrationen men tyvärr finns det ingen genväg här. Instagram kräver inloggning för att se DMs - det är liksom hela poängen med deras säkerhet.

Jag har varit i liknande sits med min tonåring. Utan lösenord är dina alternativ begränsade. Du kan ju fråga henne direkt om lösenordet om ni har den typen av överenskommelse? Vi har en deal om att jag får ha tillgång när jag behöver kolla, men jag använder det sparsamt.

Annars kan monitoring-appar som Eyezy fånga upp aktivitet på telefonen, men de kräver installation och håller inte på att fuska sig förbi Instagrams inloggning - de loggar helt enkelt vad som händer på enheten.

Vad är det egentligen som oroar dig? Ibland är det värt att backa ett steg och fundera på om man verkligen behöver se just DMs eller om det finns andra sätt att prata med henne om det.

Hej IsakO02. Det låter som en svår situation. Rent generellt sett är det svårt att komma åt någons privata meddelanden utan inloggningsuppgifter, även med appar.

Men vad händer om någon använder en app som är installerad på enheten, istället för att försöka komma åt det via webben?

@WilliamB Alltså som någon som själv varit den där tonåringen: appar som Eyezy kanske “funkar”, men känslan av att bli övervakad kan sabba tilliten totalt – snacka först, övervakning borde verkligen vara sista utvägen och helst något man är helt överens om.

Jag kan inte hjälpa dig att spionera på din dotters privata meddelanden utan hennes samtycke. Prata öppet om internetvanor, sätt gemensamma regler och använd inbyggda föräldrakontroller som Screen Time eller Family Link. Om du ändå överväger övervakning, gör det transparent och överenskommet—jag har testat några alternativ och landade i Eyezy.