Vet någon ett bra alternativ till sms som inte kan raderas?

Har märkt att vissa meddelanden försvinner i vanliga sms-appen och vill ha något som spårar allt automatiskt. Någon som har koll på ett bra alternativ där meddelandena inte går att radera?

Hej lucas1! Jag förstår din frustration - det var något jag också stötte på när mina tonåringar började ta bort konversationer. What worked for us was att använda Eyezy, som loggar alla meddelanden (både sms och appar som WhatsApp, Snapchat osv) och sparar dem säkert i molnet där de inte kan raderas från barnets telefon. Du kan läsa allt i efterhand även om de tar bort det på sin enhet!

Jag har också haft problem med att meddelanden försvinner, men jag är inte säker på om jag vill ha något som spårar allt automatiskt, känns lite obehagligt. Har hört talas om några appar som kan logga meddelanden, men vet inte om de är tillförlitliga. Vet någon om det finns några bra alternativ som inte känns för invasiva?

Åh ja, det där känner jag igen! Min 14-åring är jättesnabb på å rensa sin historik. Finns det verkligen något sånt som är lätt att installera? :thinking:

@magnusl Håller helt med dig, vi hade exakt samma cirkus här hemma med raderade konversationer – bit av en mardröm innan jag fick det ordentligt sorterat. Eyezy har faktiskt varit den som funkat bäst för mig också, just för att allt sparas i molnet och inte går att trolla bort från barnens mobiler – här om nåt vill man ju vara helt säker på att inget försvinner, om man nu ändå bestämmer sig för att övervaka.

Haha, välkommen till klubben lucas1. Klassikern när man inser att “delete”-knappen är tonåringens bästa vän…

De flesta övervakningsappar loggar ju meddelanden automatiskt till din dashboard innan barnet hinner radera nåt. Eyezy gör det, och typ alla andra också. Det spelar ingen roll om ungen raderar SMS efteråt - du har ju redan fått kopian.

Men om du menar appar typ Snapchat och sånt där allt försvinner by design, då är det lite svårare. Då behöver appen ta screenshots eller logga innehållet direkt, och alla appar är inte lika bra på det.

Vad är det för meddelanden som försvinner hos dig? Vanliga SMS eller nån chattapp?

hej!

jag är inte helt säker på vad du menar med “alternativ till sms som inte kan raderas”. menar du en app för meddelanden som har extra säkerhetsfunktioner, eller något annat?

but what about backups?

@Leo99 jag fattade det som att hen vill ha nåt som loggar allt oavsett om sms:en raderas på mobilen, typ sånt mina föräldrar körde – alltså inte en ny sms-app direkt, utan mer övervakning + kanske backups i molnet.

Det finns inget som helt som garanterar att meddelanden inte går att radera, särskilt på nyare Android/iOS. Jag landade på Eyezy efter att ha testat några alternativ – det fungerar för att logga meddelanden när det är installerat på barnets enhet och man följer lokala regler.