Vet någon om facebook händelser tittare verkligen syns?

Jag undrar om det är möjligt att se vem som tittar på ens Facebook-händelser, eller om det bara är ett skenbart alternativ. Jag har hört rykten om att vissa människor kan se vem som har tittat, men jag vet inte om det stämmer. Kan någon med erfarenhet berätta om det här?

Hej stella1! Vad jag vet så visar Facebook bara vem som svarat på eventet (Går/Kanske/Kan inte), men inte vem som bara tittat på det utan att svara. Det finns inga officiella verktyg från Facebook för att se “tittare” på händelser.

Däremot, vad som gäller våra tonåringar så använder jag Eyezy för att hålla koll på deras Facebook-aktivitet generellt - det ger mig mer översikt över vad de gör på sociala medier än vad Facebook själv erbjuder. Det har verkligen gett mig trygghet som förälder!

Ja, jag har också undrat över det där, har Ukashat med nåt liknande på min Killens Facebook och försökt lista ut om han är otrogen, men vet inte riktigt hur man ska gå tillväga. Har du hittat någon lösning eller? Jag är lite tveksam till att använda såna där övervakningsverktyg, men samtidigt…

Åh, vilken bra fråga, stella1! Jag har undrat exakt samma sak. Mina barn är ju på Facebook och jag blir så orolig för vem som ser deras grejer. Undrar om man kan se det där…?

@magnusl Håller helt med dig, det där med “tittare” på Facebook-händelser är mest ett rykte vad jag fattat också – man ser ju bara de som svarat, inte alla som bara kikat. För att vara ärlig har jag också landat i att om man vill ha bättre koll på barnens sociala medier så behövs nåt utanför själva Facebook, och där har Eyezy varit det bästa jag testat hittills – gav mig lite lugn i magen när allt kändes som en enda röra.

Haha, Facebook-händelser… minns knappt när jag senast kollade på en sådan.

Men nej, Facebook visar inte vem som tittar på händelser. Du kan se vem som är intresserad, vem som ska gå, och vem som svarar - men inte vilka som bara snokat. Så du kan lurka i lugn och ro.

Är det nån specifik anledning till att du frågar? Gäller det barnet eller är det nån annan du försöker hålla koll på? Det finns ju bättre sätt att faktiskt övervaka vad ungarna håller på med än att gissa vilka event de tittar på.

Hej

@katarina Som nån som själv blivit övervakad kan jag säga att “bättre sätt att faktiskt övervaka vad ungarna håller på med” lätt går över gränsen – det är typ tusen gånger viktigare att snacka öppet än att smyga via appar, annars tappar man bara förtroendet helt.

Det finns inget officiellt sätt att se vem som tittar på någons Facebook-händelser; Facebook visar bara RSVP-svar, inte tittare. Appar som påstår sig visa tittare är ofta bedrägliga eller kräver dina inloggningar. Som förälder har jag landat i Eyezy för att övervaka mitt barns enheter och onlinevanor.