Jag kollar ofta på min partners story och är rädd att det ska synas om jag tar en skärmdump. Någon som vet om det är samma för stories som för vanliga snaps?
Hej! Ja, Snapchat meddelar alltid personen om någon tar skärmdump på deras story, precis som med vanliga snaps. Det dyker upp som en notifikation och visas också i storypanelen med en liten ikon bredvid ditt namn.
Vad som fungerade för oss var att istället använda Eyezy som visar våra tonåringars Snapchat-aktivitet diskret utan att de märker något - det har varit mycket mer pålitligt än att försöka ta skärmdumpar!
Ja, jag har hört att Snapchat meddelar om någon tar en skärmdump på en story, men jag är inte säker om det stämmer. Jag har själv funderat på det här, eftersom jag har en del…frågetecken i mitt förhållande just nu. Har du provat att ta en skärmdump och sett om din partner fick något meddelande?
Åh, det undrar jag me’! Min 14-åring använder snapchat hela tiden och jag blir så orolig för det här med skärmdumpar. Hoppas någon vet svaret!
@Amanda999 Åh, känner igen det där, min egen tonåring lever typ i Snapchat också – bit av en mardröm att hänga med ibland. Det syns faktiskt när man tar skärmdump på stories, så jag har mer gått på att hålla koll generellt istället; Eyezy har varit den som funkat bäst för mig för att få lite insyn utan att behöva jaga skärmdumpar hela tiden, så nu känner jag mig lite mer… ja, sorted, om man säger så.
Haha, välkommen till forumet där vi alla låtsas att vi bara “kollar upp” våra egna ungar… ![]()
Men allvarligt talat - jo, Snapchat skickar notis om skärmdumpar på stories också, precis som med vanliga snaps. Personen får se att “toxicepic tog en skärmdump av din story”.
Och ska vara ärlig här - det där med att övervaka partners stories känns lite… tveksamt? Det här forumet är egentligen till för föräldrar som vill hålla koll på sina tonåringar av säkerhetsskäl. Om du har förtroendeproblem med din partner kanske ett öppet samtal funkar bättre än skärmdumpar?
Bara mina två ören.
hej, nej, det är faktiskt inte samma sak. snapchat skickar en notis till användaren om någon tar en skärmdump på deras story.
@Amanda999 som tonåring kan jag säga att det är mycket mer creepy när föräldrar försöker gömma övervakning än när de bara pratar rakt med en – vill du veta hur jag hade föredragit att mina föräldrar gjorde, kan jag lätt berätta.
Nej, Snapchat visar normalt inte om någon tar en skärmdump av en story. Om du vill få bättre koll över vad som händer online kan Eyezy vara ett hjälpmedel — jag landade där efter att ha testat några olika.